AllesVoorOren.nl - Vrijdag 27 Januari 2024

Online chatten met een Cochleair Implantaat

Razend populair zijn ze; Online Games volgens het "Battle Royal" format. Met een team van een aantal personen tegen andere teams spelen om vervolgens als laatste team en winnaar over te blijven.

Fortnite bijvoorbeeld, kan met een gerust hart beweren dat het in 2024 springlevend is, met maandelijks meer dan 220 miljoen actieve spelers. En we kunnen ons gerust voorstellen dat onder deze groep ook jonge spelers zijn met een Cochleair implantaat. Het spelen in een online team is hartstikke leuk en het mooie is dat je onderling met elkaar kunt praten. Je leert samenwerken en communiceren. En je kunt je tegenstander natuurlijk uitlachen als ze weer eens verloren hebben!

Voor online games zoals Call of Duty, Fortnite en natuurlijk andere spellen is het soms zelfs een vereiste om met je team verder te komen. Zoals met alles staat communicatie met stip bovenaan als je iets over wilt brengen aan een ander.

De meeste spelers werken met een headset die ze bedraad of draadloos aansluiten op hun controller. Dus gesloten schelpen over je oren waar een ingebouwde microfoon inzit zodat ze met hun team kunnen communiceren.

Maar hoe werkt zoiets nu als je drager bent van een Cochleair implantaat? Een headset dragen is voor deze groep gamers meestal niet van toepassing (Je hoort tenslotte niet met je oren). Na vragen van onze klanten kwamen wij bij AllesVoorOren er achter dat er eigenlijk geen oplossing is voor deze groep enthousiaste gamers. En we zijn verheugd te kunnen melden dat wij voor een deel van deze groep een oplossing hebben gevonden.

Gamers met een CI van het merk Cochlear en die in het bezit zijn van een Cochlear MiniMic 2+ kunnen met onze Game microfoon en een korte kabel een systeem maken waarin ze het geluid van de Game in de CI horen en tegelijkertijd terug kunnen praten. We hebben het getest met een PS5 op de controller en met een Nintento Switch en dat werkte erg goed. Je kunt de gaming set hier bekijken. Ook zijn er enkele voorwaarden voor het gebruik. Je moet namelijk wel in het bezit zijn van een streamer.

Nieuws en updates van:

Recente artikelen