AllesVoorOren.nl - Donderdag 28 Juni 2023

Drukte bij PostNL - Meer informatie over de pakketdrukte

Post NL heeft een persbericht laten uitgaan over de vertragingen die sommige klanten ervaren. Hieronder de uitleg van PostNL:

Door het storten van vakantiegeld, de extra vrije dagen en het mooie weer bestellen mensen ieder jaar veel rond deze periode. Om ons op die drukte voor te bereiden, vragen we van tevoren aan webshops hoeveel bestellingen ze verwachten.

Daar passen we onze capaciteit op aan. Omdat we ongeveer een miljoen pakketten of meer per dag bezorgen, maken kleine percentages extra al een groot verschil. Dat kan leiden tot vertraging.

Wat doen we eraan?
    Natuurlijk doen we er alles aan om je pakket zo snel mogelijk te bezorgen. En bij de meeste pakketten lukt dat gelukkig ook. Maar helaas hebben we te maken met een achterstand, die we langzaam inlopen. Daarom verwerken we iedere dag nieuwe pakketten plus een deel van de achterstand. Verder zijn er door het mooie weer van de afgelopen tijd veel grote pakketten. Denk bijvoorbeeld aan tuinsets, zwembaden en barbecues. Daarvan passen er minder in onze pakketbussen.

Om de achterstand weg te werken, zetten we extra mensen in. We werken daarnaast langer door, ook in de weekends, en draaien nachtdiensten. Jammer genoeg kan het in sommige gevallen toch gebeuren dat je langer moet wachten op je pakket. Sorry als dat voor jou geldt, we hopen snel met je pakket voor de deur te staan.

Waar is mijn pakket?
    We doen er alles aan om je pakket de volgende werkdag te bezorgen. Maar in sommige gevallen lukt dat niet. In track & trace kun je dan verschillende meldingen krijgen:

Pakket nog niet verwerkt
    Bij vertraging kan het zijn dat je pakket nog niet door ons gescand is. In track & trace zie je dan dat het pakket nog niet door ons verwerkt is. Zodra we met je pakket aan de slag gaan, ontvang je weer nieuwe updates in track & trace. We raden je aan om daarop te wachten.

Bezorgtijd onbekend
    Sommige vertraagde pakketten liggen nog te wachten op bezorging. In track & trace zie je dan dat de bezorgtijd onbekend is. We kunnen ons voorstellen dat dit verwarrend is. Zodra we je pakket gaan bezorgen, krijg je een nieuwe melding. Daarom raden we je aan om het een paar dagen af te wachten.

Hoe kan het dat een pakket dat ik later besteld heb, eerder aankomt?
    Dat zit zo: tijdens de voorjaarspiek is er een achterstand ontstaan. Door de manier waarop we pakketten verwerken, is het niet mogelijk om die weg te werken voordat we met nieuwe pakketten aan de slag gaan. Het kan dus gebeuren dat een pakket van een paar dagen geleden nog verwerkt moet worden, terwijl je pakket van gisteren vandaag wordt bezorgd.

AllesVoorOren.nl spreekt natuurlijk de wens uit dat uw pakket snel geleverd wordt, gezien bovenstaand verhaal kan het dus helaas voorkomen dat er vertraging ontstaat bij de uitlevering.