Klachtenregeling / Terugroepacties

Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over onze producten en of dienstverlening. Wij willen je graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. je kunt mailen naar: [email protected]

Onze medewerkers van de afdeling klantenservice zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons natuurlijk een bevestiging.

Wij zullen je klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij jou hiervan op de hoogte stellen.

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Hier zijn de stappen die we nemen om beide zaken te regelen:

1. Klachtenafhandeling:

• Klantenservice: We hebben een toegewijd klantenserviceteam dat beschikbaar is via verschillende kanalen, zoals telefoon, e-mail en sociale media. Klanten kunnen hun klachten indienen en krijgen snel een reactie.
      • Registratie van klachten: Alle klachten worden zorgvuldig geregistreerd, inclusief details zoals de aard van de klacht, de contactgegevens van de klant, het product in kwestie en de datum van ontvangst van de klacht.
      • Analyse en escalatie: Ons team analyseert klachten om patronen of trends te identificeren. Indien nodig worden klachten geëscaleerd naar hogere managementniveaus voor snelle en doeltreffende oplossingen.
      • Oplossingen en compensatie: We streven ernaar om klachten op een bevredigende manier op te lossen. Dit kan variëren van vervanging van het product, terugbetaling, tegoedbonnen of andere passende vormen van compensatie, afhankelijk van de aard van de klacht.
    2. Productterugroepingen:

• Bewaking van productkwaliteit: We hebben strikte kwaliteitscontrolemaatregelen om ervoor te zorgen dat onze producten voldoen aan alle vereisten en normen.
      • Risico-evaluatie: We voeren regelmatig risico-evaluaties uit om potentiële veiligheidsrisico's te identificeren die van invloed kunnen zijn op onze producten.
      • Communicatie en actie: Als er een noodzaak is om een product terug te roepen vanwege veiligheidsproblemen, initiëren we onmiddellijk een communicatiecampagne naar klanten en stakeholders. Dit omvat het verstrekken van duidelijke instructies over wat te doen en hoe het product terug te sturen of te vervangen.
      • Samenwerking met regelgevende instanties: Indien nodig werken we nauw samen met relevante regelgevende instanties en volgen we hun richtlijnen voor productterugroepingen om ervoor te zorgen dat de kwestie op de meest passende en wettelijke manier wordt aangepakt. Tevens zijn wij ingeschreven bij Safety Gate: https://ec.europa.eu/safety-gate-alerts/screen/webReport#recentAlerts

Door deze processen en protocollen te volgen, streven we ernaar om klachten van klanten effectief aan te pakken en snel te reageren op eventuele veiligheidsproblemen met onze producten.